INGIN KULIT CANTIK, SIHAT DAN AWET MUDA




Pakai Sunblock
Ramai wanita yang tidak mengendahkan kegunaan sunblock pada kulit tubuh dan wajah. Padahal sunblock sangat penting untuk melindungi kulit dari bahaya sinar matahari yang menyebabkan kerutan, dan cancer kulit. Gunakanlah sunblock sebelum melakukan aktiviti di pagi hari dengan kandungan minimal SPF 15 setiap hari.

Membersihkan Wajah Sebelum Tidur
Lelah bekerja membuat wanita malas membersihkan make-up dan terus tidur. kadang-kala tertidur di kala "nak rehat jap". Make-up yang dibiarkan semalaman pada kulit boleh menutup lubang pori-pori yang menyebabkan kulit berjerawat. Wajah yang bersih membuat kulit boleh bernafas dan ikut sama "berehat".

Scrub Seminggu Sekali
Eksfoliasi kulit dengan cara scrub atau facial di salon harus lebih rutin dilakukan. Mungkin anda biasanya sebulan sekali kerana tidak sempat ke salon. Jangan menmbiarkan kulit mati lebih lama, lakukanlah eksfoliasi kulit seminggu sekali. Cara mudah adalah dengan membeli scrub khusus wajah yang boleh digunakan sendiri di rumah. 

Mengurangi Menata Rambut dengan Hair Dryer 
Mengeringkan rambut dengan hair dryer menjadi punca utama rambut kering, rosak dan pecah-pecah. Kurangilah menggunakan alat styling yang mengandungi ion panas tersebut untuk menjaga kesihatan rambut. 

Mencuci Peralatan Make-up
Bakteria mudah merebak di peralatan make-up yang kotor. Untuk menjaga kesihatan kulit, rajinlah mencuci peralatan make-up anda seperti brush dan span, setidaknya sebulan sekali. Gunakanlah pencuci yang khusus untuk membersihkan brush kesayangan anda. Selain menghilangkan bakteria, sabun cuci khusus make-up juga menjaga kehalusan bulu.



Persoalannya!
Berapa ramai antara wanita yang ada masa untuk mengamalkan semua yang disarankan di atas.......??? Tepuk dada tanya lah diri sendiri. Nak cantik tapi tiada masa, nak cantik tapi leceh, nak cantik tapi malas.


Disebabkan terlalu banyak "tapi" jadi kita boleh cuba cara mudah dam berkesan TANPA bahan pengawet, tiruan mahupun asid. Semuanya NATURAL INGREDIENTS, Itulah yang terbaik!



Set ini mengandungi :
B COMPLEX (120 biji) + SUSTAINED RELEASE VITA-C (180 biji) + VITA-E COMPLEX (120 biji) dan semestinya SHAKLEE COLLAGEN POWDER (15sachets per box).

  • B-COMPLEX : Membaiki peredaran darah, menstabilkan hormon (terutamanya untuk yang kerap mengalami masalah jerawat) serta meratakan warna kulit. Menampakkan kulit lebih segar dan bermaya.
  • VITAMIN C : Membantu mengekalkan kekenyalan kulit melalui penghasilan kolagen. Memberi tenanga yang optimum kepada kulit supaya lebih tegang dan gebu.
  • VITA-E COMPLEX Melambatkan proses penuaan (kata nak awet muda), mengurangkan kesan parut dan jeragat serta mengawal penghasilan minyak di dalam liang kulit kita.
  • COLLAGEN POWDER : Di ekstrak daripada sisik ikan merah, dapat diserap dengan mudah oleh badan serta membantu kepada peningkatan sintesisi kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. Ia menyokong sepenuhnya kecantikan anda dari dalam ke luaran. Ia terbukti dapat membaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan. Ia mengurangkan pigmentasi, jerawat dan merawat tona kulit.


Sekiranya anda berminat dan ingin dapatkan konsultasi percuma, bolehla hubungi saya dengan menghantar email ke zamilazahari@gmail.com ...terima kasih. InsyaAllah harga istimewa untuk anda dan semestinya FREE DELIVERY!

No comments:

Post a Comment