CARA KEMPISKAN PERUT SELEPAS BERSALIN

Ramai atau boleh dikatakan semua wanita risauuuu sangat perut jadi buncit lepas bersalin. Bukan setakat buncit jer, menggeleber dan berselulit. Betul tak? Akhirnya, low self-esteem..jadi tak confident especially bila tengok body oranglain cantik jer,pakai apa pun cantik. Body kita? Nampak perut buncit (sedih). 



Pengalaman saya sendiri :

April 2011 saya selamat bersalin baby girl.
" Saya bersalin ceaser, lepas bersalin perut saya macam orang pregnant 4bulan. Serious tak tipu. Still buncit. Sedih la juga,sampai satu tahap malas nak pikir and pasrah, lagipun ramai yang kata bila kita ceaser ni, perut memang susah nak turun..... Makcik-makcik pula cakap, perut mengembang selama 9bulan,janganla harap nak kempis macam anak dara dalam sekelip mata... Betul juga. Pasrah lagi.."

Bulan ke-4 lepas bersalin... Maknanya umur anak saya 4bulan masa tu...
" Saya bertekad nak beli korset dan WAJIB pakai. Saya beli dengan harga beribu. Agent tu kata sesuai untuk wanita yang bersalin ceaser. Akhirnya saya tak pakai sangat sebab susah nak breastfeed anak. Lagipun rasa senak perut dan saya tak selesa. Nak elak rasa menyesal saya paksa diri pakaila juga korset tu tapi ikut mood"

Bulan ke-6 lepas bersalin... Anak saya dah berusia 6bulan masa tu..
" Tergerak hati maybe i should go for supplement. Since dah consume produk Shaklee since pregnant, so saya try nasib untuk cuba slimming set pula. Berani nak try sebab pengalaman saya guna produk Shaklee before this semuanya okay, menjadi.. so kali ni memang totally tawakal, harap-harap lepas consume slimming set Shaklee ni perutku kempis la ya..."

Selepas 3 minggu saya consume Shaklee Slimming set
"Saya yang di tengah tu, mendukung anak saya yang berusia 6bulan. anak dengan mak sama-sama small size. hehehe.... Saya puas hati, saya rasa confident sebab pakai baju apa pun no problemo. Bila duduk perut tak payah nak cover-cover ke apa... Hidup saya pun jadi makin senang, continue breastfeed my daughter as usual, alhamdulillah kesabaran saya tak sia-sia... "





Sebagai wanita kita jangan sesekali give up especially sesuatu yang baik untuk diri kita. Kalau rasa nak, rasa mampu, rasa boleh dan yakin diri...just go for it. It won't harm you anyway...Tapi ingat! Supplemen ni hanya membantu saja - bukan ubat kurus atau magic potion yang boleh menghilangkan perut buncit dan menggeleber dalam sekelip mata, TANPA kita melakukan usaha lain. Sila jangan malas ya :)


Shaklee Slimming set ni mengandungi :
  • HERB-LAX : Sebagai detox iaitu bersihkan usus (buang segala lemak,toxin dan lendir dalam usus dan perut). Ini penting  untuk buang apa anyg degil dan tepu dalam badan.
  • LECITHIN : Bantu memecahkan dan mencairkan lemak serta mengawal tahap kolesterol dalam badan kita.
  • CINCH : Air sebagai meal replacement, bukan untuk ganti main meal tapi untuk kita minum di waktu petang, membantu rasa kenyang serta untuk membantu mengekalkan otot semasa proses pembakaran lemak berlebihan.


Selain itu, kita harus berusaha lebih sikit kalau nak perut kempis. Antaranya :
  1. Teruskan penyusuan anak syurga kita. Susukan dia sekerap mungkin. Kalau susu kurang, consume la set penyusuan 3M shaklee. Kalau untuk kita, untuk anak syurga kita...layankan ajer.
  2. Kalau ada masa or agak-agak teringin tu, pergila spa dan sauna. Best wooo...dapat manjakan diri. Lepas kena massage kita bersauna pula, terbakar juga lah lemak tu.
  3. Disebabkan masih menyusu so of course kena jaga makan, nanti tak pasal-pasal anak syurga kita sakit perut or kembung perut pula. Kesian dia....
  4. Senaman ni macam-macam gaya ada. Mengemas rumah pun senaman juga asalkan jangan malas, duduk mengadap facebook jer. Kena buat aktiviti juga ya.
  5. Bila duduk dan berjalan, betulkan postur tubuh. Jangan amalkan bongkok, tak elok, lama-lama nanti pinggang pula sakit.


Penulisan saya ni based on pengalaman saya sendiri. Nanti nak tau pengalaman anda pula.

Sekiranya anda berminat dan ingin dapatkan konsultasi percuma, bolehla hubungi saya dengan menghantar email ke zamilazahari@gmail.com



7 comments:

  1. Assalamualaikum. nak tanya berapa harga satu set tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam dear, Herblax + Lecithin + Cinch saya jual dengan harga rm245.00. Delivery cost is FREE. Consultation after sales also FREE.

      Delete
  2. Biasa satu set bo habis berapa lama

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1 set ni cukup utk 3months consume.. kalau berminat boleh email saya di zamilazahari@gmail.com

      Delete
  3. Saya dah start lecithin hari ni. Pengalaman sebelum ni pun memang menjadi. Cuma kna slow and steady since baru nk masuk hari ke10 pantang. Tapi dh x sabar nk kuruskan bdn balik ;)

    ReplyDelete
  4. terima kasih atas informasinya :)

    ReplyDelete