TERINGIN UNTUK HAMIL.. TAPI HORMON TAK STABIL

Kalau kita lalui situasi ini, jangan sedih atau putus asa. Tuhan tak suka dengan hambanya yang cepat mengalah. Selagi mampu zahir dan batin, kita kena usaha. Don't stop!

Firstly, wajib pergi jumpa pakar check dulu ada fibroid atau cyst. Kalau ada kena buang dulu lah. Secondly, check kesuburan suami dan isteri. Both kena berikan kerjasama yang maximum. Bila comfirm hormon tak stabil, then kita usahakan pula untuk stabilkan hormon.

PUNCA / Perkara yang boleh membawa kepada masalah Hormon Tak Stabil ialah :
  1. Jenis pekerjaan atau cara kita bekerja boleh memberi kesan kepada pusingan ovulasi yang tak konsisten. Impak besarnya adalah haid yang tak teratur.
  2. Period cramp/ senggugut setiap kali datang bulan.
  3. Kegemukan melampau. Lemak tepu dan tebal itu boleh halang perjalanan darah kotor kita.
  4. Tekanan / stress yang melampau senhingga mengganggu emosi dan sistem peredaran darah.


KESAN daripada Hormon Tak Stabil ialah :
  1. Berat badan naik mendadak.
  2. Daya ingatan lemah.
  3. Kurang tenaga dan cepat letih.
  4. Kulit wajah cepat berkedut, hilang seri dan kusam.
  5. Rambut gugur dan tak bermaya.
  6. Mudah diserang penyakit.




Akhir sekali kita kena usaha, ambil langkah untuk stabilkan hormon....untuk dapatkan zuriat yang soleh dan solehah insyaAllah dengan izinNYA. Supplement Shaklee untuk kesuburan wanita adalah sebagai bantuan bukannya ubat atau magic potion yang boleh beri kita zuriat, tak semestinya makan ni mesti kena pregnant.. tak baik macamtu. Ingat, dengan izin DIA...

Apa yang kita perlukan adalah :

 1.  ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)

  • baik untuk hormon - kerana ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
  • membekalkan tenaga -  Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun-baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan.
  • Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.

2.   GLA COMPLEX
  • membantu melegakan PMS seperti senggugut.
  • meningkatkan lendir servir yang berkualiti untuk kesuburan.
  • bantu hamil : sebulan sekali wanita akan keluarkan cecair putih di waktu subur, cecair inilah yang membantu sperma untuk hidup dalam tiub folapio selama 5hari,  tapi tak semua cecair yang dihasilkan tu "subur dan bermutu".

3.   VITA-LEA
  • multivitamin yang mengandungi 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh badan kita. Melengkapkan zat dan nutrient yang tidak cukup untuk memberi kita tenaga.
  • Meningkatkan kesihatan secara menyeluruh. Menguatkan tulang, meningkatkan kadar metabolisma badan dan melancarkan peredaran darah dalam badan kita.

# Set ini cukup untuk anda consume selama 3 bulan (seperti yang disarankan oleh Dr. Hamid Arshat iaitu setiap rawatan perlu 3bulan minima). ESP itu anda hanya perlu makan 1 sudu besar dibancuh bersama air minuman anda. GLA dan Vitalea adalah pil, anda boleh makan mengikut arahan.


Selain itu, kita juga haruslah mengamalkan exercise yang cukup dari segi rohani - selalu bersedekah, berselawat, berzikir, mendengar ayat suci Al-Quran dan membaca ilmu ilmiah supaya hati kita lebih tenang dan dijauhi perkara tak elok. Jangan lupa tunaikan solat sunat minta dari DIA Yang Maha Berkuasa. Tuhan kita tidak zalim. Ingat tu....

Kita berusaha, Tuhan yang menentukan.


Sekiranya anda berminat dan ingin dapatkan konsultasi percuma, ingin tahu harga istimewa, bolehla hubungi saya dengan menghantar email ke zamilazahari@gmail.com








No comments:

Post a Comment