VITAMIN SHAKLEE UNTUK IBU MENGANDUNG


........seperti saya!

Ya, saya sekarang pregnant anak yang kedua. Alhamdulillah, dah nak masuk 5 bulan. Pregnant kali ni mencabar sikit sebab anak yang pertama baru berumur 1 tahun 9 bulan, masih memerlukan perhatian mummy dia :) Betul kata orang kan, setiap pregnancy lain pengalaman. Syukur sangat kali ni, tuhan permudahkan segalanya untuk saya.

Mommies lain yang preggy juga ni ada rasa mual tak? loya? Biasanya mesti takde selera makan, buat apa serba tak kena, murung, rasa tak selesa, nak marah, penat, takde mood...macam-macam kan bila kita pregnant ni. Haaa, that's why lah kita sebagai ibu mengandung kena ambil vitamin sihat. Bila dah start muntah, semua nutrient dalam badan pun keluar. Kesannya rasa penat, lemah, moody and not happy.

Ibu mengandung macam kita ni sememangnya memerlukan zat serta mineral tambahan untuk membantu perkembangan bayi dalam kandungan supaya bayi kita membesar dengan sihat dan sempurna. Kalau boleh nak bayi kita dapat sepenuh khasiat yang diperlukan...betul tak?

Set Ibu Mengandung Shaklee lengkap dengan semua keperluan yang disarankan. Fungsi setiap vitamin yang diambil oleh ibu mengandung adalah sangat bermanfaat untuk bayi dan ibu tanpa perlu ditambah dengan asid folik dan obimin




  • Energizing Soy Protein (ESP)  : membantu perkembangan sel tubuh bayi dalam kandungan. Keperluan protein meningkat ketika wanita sedang mengandung kerana protein diperlukan untuk membina placenta dan sel tubuh bayi. Amalan mengambil ESP ketika mengandung juga dapat mencantikkan kulit bayi.
  • OmegaGuard : mengandungi DHA dan EPA untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan.
  • OsteMatrix : menyokong bekalan kalsium dalam tubuh. Bayi memerlukan kalsium yang tinggi untuk pembentukan tulang, sistem saraf, otot dan hati yang sihat.
  • Zinc Complex : membantu untuk improve pregnancy outcome. Outcomes ni termasuklah lahir tak cukup bulan, pregnancy induced hypertension,prelabour rupture of membranes, post-term pregnancy, neonatal jaundice dan banyak lagi.
  • Vita-Lea : adalah multivitamin yang membantu melengkapkan kekurangan nutrient ibu mengandung yang banyak diserap oleh bayi. Keistimewaan Vita-Lea ia mengandungi iron formula yang membantu mencegah anemia yang sering dialami oleh wanita hamil.
  • B-Complex : mengandungi tambahan acid folic yang sesuai untuk ibu mengandung. Semua sedia maklum, acid folic adalah sangat penting untuk mencegah kecacatan pada bayi. Ia juga membantu ibu mengandung untuk lebih bertenaga dan mengurangkan tekanan perasaan ketika mengandung.
  • Vita-C : membantu mengaktifkan acid folic dan meningkatkan kadar penyerapan zat besi buat ibu mengandung. Ia juga membantuk meningkatkan antibodi ibu mengandung supaya tidak mudah jatuh sakit. Menurut doctor, wanita akan mengalami penurunan antibodi ketika mengandung. 

Video IBU HAMIL KUAT AKTIF BERTENAGA apa komen beliau?





Jadi ibu-ibu mengandung seperti saya, mari kita amalkan pemakanan yang sihat dan pengambilan vitamin semulajadi yang sempurna untuk anak kita dan diri kita. InsyaAllah atas usaha kita dan niat kita mahukan yang terbaik ini akan diredhai oleh Yang Maha Esa. Amiin.









.

No comments:

Post a Comment