ANAK JARANG SAKIT SELEPAS PENGAMBILAN SET SHAKLEE

Ini bukan propa ya tapi ini adalah berdasarkan testimonial mereka yang telah mengamalkan apa yang terbaik untuk anak-anak mereka.

Sekarang kerap sangat baca status kawan-kawan kita di facebook yang bercakap tentang anak sakit, anak demam, batuk dan selsema anak tak sembuh-sembuh. Ada yang mengeluh sebab risau, ada yang mengeluh sebab terpaksa MC demi menjaga anak.... Hakikatnya persekitaran sekarang tengokla macamana. Dah tak sebersih zaman tok nenek kita, pencemaran merata-rata. Pemakanan anak-anak kita sekarang tak macam dulu, hari-hari makan ulam dengan ubi kayu. Sekarang kalau malas masak angkat jer telefon, dial and delivery jer. Taktau makanan tu bersih atau tak. Betul tak? 

Semua parents mestilah nak yang terbaik untuk anak. Mana ada parents yang suka anak sakit. Tapi kalau dah sakit nak buat macamana.....

Sounds familiar.......??? Kita biasa dengar macamtu kan, kadang-kadang kita pun cakap macamtu. Memang betul pun kita as parents nak yang terbaik untuk anak-anak kita, tapi tak bolehla cakap kalau dah sakit nak buat macamana. Itu yang tak best tu.

Kalau dah anak kita kerap demam atau pun mudah sangat jatuh sakit , kita seharusnya mula bertindak, ambil langkah untuk mengatasi dari terus berlarutan. Sometimes kita leka dan ambil mudah apa yang anak kita makan. Ingatkan bila dah kenyang semua okay. Hakikatnya kenyang tak bermaksud zat yang diterima oleh anak-anak kita cukup. Buktinya? selalu demam, selsema,  batuk, mudah sakit. Tambah pula persekitaran yang tak elok sekarang ni.

Atas kesedaran inginkan yang terbaik untuk anak-anak syurga kita, ramai dah ibubapa yang mula sedar akan kepentingan supplement semulajadi untuk membantu melengkapkan zat yang anak-anak kita perlukan. Kita "beli" kesihatan anak-anak dulu...usaha sikit, belanja sikit untuk masa depan anak-anak syurga kita.  Jangan sesekali letak istilah pembaziran sekiranya ianya berkaitan dengan kesihatan anak.

Kita kena tau apa yang anak-anak syurga kita perlukan.


1. VITA-LEA FOR CHILDREN

Dalam iklan television penuh dengan highlights anak-anak perlukan KALSIUM yang cukup untuk :
  • membina struktur tulang dan menguatkan tulang
  • untuk membina sistem saraf
  • mengekalkan gigi dan gusi yang sihat.





2. CHEWABLE VITA-C

Anak-anak syurga kita perlukan vitamin C , terutama anak yang dijaga di taska atau rumah pengasuh yang mempunyai ramai kanak-kanak (di mana jangkitan mudah berlaku) . Vitamin C penting untuk ketahanan sistem imune badan mereka, termasuk lah :
  • pembentukan protein dalam badan
  • membantu penyembukan luka luaran mahupun dalaman
  • meningkatkan penyerapan zat besi


3. MEAL SHAKES

Mealshake adalah pemakanan lengkap, dari vitamin, mineral, protein dan ayat2 al-Quran. Ayat al-Quran? Ya, semasa bancuh Mealshake, kita baca lah apa2 ayat seperti ayat 1000 dinar ke, ayat surah Toha ke, etc :) maka jadilah ia satu hidangan lengkap yang penuh khasiat dan barokah.
  • mengembalikan selera makan anak-anak kita
  • mengelakkan anak dari terus di serang sembelit
  • bantu mengurangkan dan menyembuhkan dari kulit sensitive/eczema
  • sesuai untuk anak obese


4. OMEGA GUARD


Kita sedia maklum Omega-3 penting untuk jantung dan sendi. Anak-anak juga sangat memerlukannya kerana ia mengandungi DHA, EPA, ALA dan lain-lain untuk : 
  • perkembangan dan fungsi otak anak
  • memperbaiki masalah alahan seperti eczema dan asma
  • mengurangkan demam, broncitis, hepatitis



SO dah khatam tentang apa yang anak-anak syurga kita perlukan untuk terus membesar dengan sihat, cergas dan cerdas...insyaAllah, kita berusaha untuk beri yang terbaik , selebihnya kita doa dan tawakal semoga anak-anak syurga kita terus dilindungi dan dikurniakan kesihatan yang cemerlang.


Sekiranya anda berminat dan ingin dapatkan konsultasi percuma, bolehla hubungi saya dengan menghantar email ke zamilazahari@gmail.com

No comments:

Post a Comment