PRODUK PENJAGAAN KULIT TERBAIK BUAT KITA TAMPIL LEBIH YAKIN

Wanita dan kecantikan memang tak dapat dipisahkan. 

Siapa yang taknak kelihatan cantik? 
Siapa yang taknak kulit lembut,licin dan sihat? 
Siapa yang taknak tampil dengan yakin di khalayak umum.

Kalau cantik sebab tepek makeup 10inci tak aci la kan. Lagipun itu lagi menyebabkan sel-sel kulit kita tak boleh bernafas dengan baik, akhirnya kalau tak di cuci dengan bersih..habis lah kulit kita kusam dan tak bermaya. Bukan itu saja, sel-sel kulit kita pun jadi tidak sihat..akhirnya kulit nampak kendur, nampak letih, kulit jadi kering dan paling tak best..nampak tua :(

Jadi kalau nak cantik, nak kulit lembut, licin, sihat supaya confident level lebih tinggi, tak perlulah berbelanja berlebih2 sehingga merosakkan struktur dan sel kulit kita yang semulajadi.

Sebenarnya tanpa kita sedar,
Kulit kita terdedah kepada radikal bebas dengan begitu "bebas" sekali..
Nak tau dari mana sumber radikal bebas ni?
  • bahan kimia dalam pencuci dan krim muka    
  • besi dalam air paip
  • sinaran UV dari matahari
  • stress
  • asap
  • ekzos kereta
  • diet yang kurang nutrisi
  • pengambilan sesetengah ubat

Ke mana saja kita pergi dan melangkah, rasanya memang comfirm lah terdedah kepada radikal bebas kan? Mungkin tepat jika kita fikir, tak ada jalan untuk mengelakkan radikal bebas ni sepenuhnya. Tapi ada cara untuk menanganinya.

Kulit merupakan pertahanan pertama tubuh kita dari serangan luar. Jadi, kulit adalah bahagian badan yang paling berisiko dan memerlukan perlindungan.

Apakah kesan dari pendedahan kulit kepada radikal bebas ini?

  1. kerosakan DNA
  2. kerosakan dermis
  3. tisu lambat diperbaharui
  4. kanser kulit
Radikal bebas juga boleh memberi kesan lain seperti:
       5. kemusnahan kolagen
       6. kedutan
       7. jeragat
       8. kulit tak sekata
Sebagai wanita sebenarnya kita kena jaga kulit bukan luaran saja tapi dari dalam. Dalaman yang cantik, dalaman yang mempunyai sel-sel kulit yang sihat dan aktif, dalaman yang boleh merembeskan hormon baik untuk perlindungan kulit kita dalam jangka panjang.

Pemilihan produk kecantikan dan perawatan kulit tidak semudah ABC. Sekarang ni banyak sangat produk dipasaran,yang diperbuat daripada bahan2 berbahaya yang memberi kesan yang cepat, tapi dalam jangkamasa yang lama ia mendatangkan kesan sampingan.
Janganlah! ...terlalu cepat terpengaruh dengan iklan dan promosi.
“Cerah dalam 7 hari”
“Wajah licin dalam 10 hari”
Kesan yang cepat..... 
(1) apa produk itu dah buat? ....hakis kulit kita? 
(2) Apa jadi dengan sel2 kulit kita yang sihat? 
(3) Apa berlaku di masa hadapan bila kulit kita terdedah pada radikal bebas?
Apakah ciri-ciri produk penjagaan muka yang terbaik?
- Berasaskan nutrien, bukan bahan kimia
- Dijalankan ujian klinikal ke atasnya
- Menyekat radical bebas
- sejenis terapi nutrisi terhadap kulit
Pilihlah yang terbaik, Enfuselle Skin Care… Terapi Nutrisi Semulajadi Kulit
enfuselle shaklee

Sekiranya anda berminat dan ingin dapatkan konsultasi percuma, bolehla hubungi saya dengan menghantar email ke zamilazahari@gmail.com ...terima kasih. InsyaAllah harga istimewa untuk anda dan semestinya FREE DELIVERY!



1 comment:

  1. Salam sis,

    Di sini saya mohon pandangan dan cadangan dari sis berbuhung dengan penggunaan produk sumplimen. Kita sedia maklum, sekarang terdapat pelbagai jenis sumpliment di pasaran. Jadi, saya tak nak la taksub sangat dengan semua tu Cuma ingin mendapat sedikit pandangan dari sis. Untuk makluman, sekarang saya tengah mengandung 17minggu.tubuh saya sentiasa letih,mudah rasa lenguh dan sengal badan. Selain tu, susah nak tidur, makan pun tak lalu. Jadi, saya bercadang untuk mengambil beberapa sumplient untuk memelihara kandungan saya. Minggu lepas, saya baru dapatkan sumpleint Shaklee untuk set mengandung kecuali susu ESP sb tak suka sangat dgn susu. Skrang saya tengah mengambil obimiin saja yg doctor bagi. Cukup ke semua itu. Sebab cadangan, saya juga ingin mencuba jus biodelima dan juga ingin mengambil Radiance Signature untuk kecantikan kulit, sebab saya mengalami masalah pigmentasi pada kulit terutama di kawasan sulit(celah peha). Um….malu plak gtau sis.tp sis rasa, ok tak tau terlebih dos plak.kesemua tu mungkin saya tak akan mengambil pada waktu tau hari yang sama. Mungkin pada masa2 tertentu saja. Sebab saya ni bukannya jenis yg berdisiplin sangat. Cuma untuk harian tu mungkin saya akan terus menerus mengambil set produk Shaklee.sebab tubuh sentiasa rasa lemah, letih dan selalu lenguh2 badan. Harap sis dapat bagi sedikit pandangan. ^-^.

    Sekian, terima kasih.

    Daripada,

    Mama fani

    ReplyDelete