CARA TERBAIK ATASI SIMPTOM IBU MENGANDUNG


Sepanjang kehamilan of course macam2 yang kita lalui, yang happy ada, yang tak happy tak best pun ada... jangan risau jangan merungut sebab semua ni sebenarnya dari rembesan hormon yang berlaku dalam tubuh kita.

Bagaimana pula dengan simptom2 semasa mengandung? Adakah produk tertentu yang boleh membantu melegakan ibu?

Ya, semestinya ada. Berikut adalah cadangan:



  • Morning Sickness

- Konsisten mengambil vitamin Shaklee untuk ibu hamil.
- Ibu hamil sensitif pada bau, jadi segarkan ruang rumah/pejabat dengan bau yg fresh!
- Berfikiran positif
- Kenalpasti makanan/objek/situasi yang menyebabkan morning sickness dan cuba elakkannya.






  • Sembelit

Ibu hamil boleh mengambil Herb-Lax untuk mengatasi masalah sembelit tapi hanya bila benar2 memerlukan. Kalau sikit2 cuma perlu lebihkan pengambilan fiber dan air.
Amat bagus sekiranya ibu mendapatkan nasihat OBGYN terlebih dahulu untuk pengambilan produk herba.





  • Angin
Ibu hamil boleh ambil Peppermint-Ginger Plus. Juga jika benar2 memerlukan. Ambil dalam kuantiti sedikit dulu (1 biji sehari).
Sama juga seperti Herb-Lax, adalah lebih baik jika ibu hamil dapatkan pandangan doktor terlebih dahulu walaupun halia & peppermint sangat bagus untuk ibu hamil yang mengalami angin.



  • Kejang Otot
Bila berlaku kekejangan menunjukkan ibu memerlukan kalsium, jadi perlu tambah kalsium sekiranya mengalami masalah kejang otot.

  • Sembab dan kembung
Ibu mengandung biasanya mengalami water retention menyebabkan seluruh badan menjadi besar kerana water retention. Ibu boleh mengambil alfalfa, tapi HANYA PADA TRIMESTER TERAKHIR sahaja.





Mungkin anda tertanya2 (bagi yang pernah mendapatkan produk Shaklee dalam botol).. 

Kenapa sesetengah produk dikatakan tidak sesuai untuk ibu hamil atau menyusu, misalnya alfalfa…?”. Sebenarnya bukan tidak sesuai.. Tapi disebabkan ujian klinikal yang dibuat tidak melibatkan golongan ini, walaupun ianya selamat, tapi syarat FDA supaya meletakkan ‘warning’ tersebut dalam label.


Dan Shaklee amat patuh pada syarat2 demi menjaga kualitinya, walaupun suplemen tersebut sangat selamat. Bagus, kan? QAQC sangat dijaga agar pengguna Shaklee mendapat yang terbaik ^__^


Ibu-ibu comel yang mengandung, bolehlah dapatkan vitamin terbaik ni sekarang. 


Sekiranya anda berminat dan ingin dapatkan konsultasi percuma, bolehla hubungi saya dengan menghantar email ke zamilazahari@gmail.com ...terima kasih. InsyaAllah harga istimewa untuk anda dan semestinya FREE DELIVERY!

No comments:

Post a Comment