BERAT BADAN NAIK MENDADAK TANDA BADAN KITA BANYAK TOKSIN

Ramai yang tidak sedar salah satu punca berat badan kita naik mendadak atau secara tiba-tiba, disebabkan oleh kandungan toksin dalam badan yang banyak!

Kita tak risau kerana kita tak nampak, ianya berada dalam saluran darah. Dari hari ke hari toksin akan di bawa ke bahagian organ dan merosakkannya.

Malah kita rasa tak perlu ke hospital walaupun badan yang banyak toksin ni sebenarnya mengganggu kerja harian kita. Serba tak kena!




Menurut satu artikel dari myMetro, masalah tubuh banyak toksin boleh diselesaikan melalui proses detoksifikasi. Detoksifikasi semulajadi biasanya dilakukan ketika proses buang air kecil dan buang air besar.

Ini kerana sistem perkumuhan inilah yang paling banyak terlibat dalam proses nyahtoksin semulajadi. Dan kebanyakan masalah toksin terkumpul adalah berpunca dari gaya pemakanan harian kita. Bahan kimia seperti pengawet, pewarna dan perasa tiruan, antibiotik serta racun perosak juga antara punca kemasukan toksin dalam badan

Tapi jika tubuh kita ada terlalu banyak toksin, proses ini mungkin tidak begitu efektif dan memerlukan cara lain untuk benar-benar beri kesan.



CARA TERBAIK BUANG TOKSIN DALAM BADAN

Cara paling mudah nak lakukan, tentulah dengan hanya menelan 2biji Herblax mengikut jadual yang sudah dinasihatkan. Dan juga jangan lupa ambil lebih 2liter air setiap hari.


Proses buang toksin memang memerlukan air yang banyak, supaya aliran darah dapat berjalan dengan lancar, sekaligus menjadikan proses buang toksin lancar sahaja.



No comments:

Post a Comment