SET SHAKLEE UNTUK MASALAH BADAN BERASID

(credit to : vitaminsemulajadi.com)

Badan berasid dapat dikesan dari 3 peringkat:

Peringkat awal : sedikit berasid.
Tanda-tanda :
Lendir dalam dada, sakit sendi, tangan & kaki menjadi sejuk, kehendak seks menurun, pedih ulu hati, kencing barbau keras, sakit otot, kelesuan, jerawat, sembelit, sakit kepala, PMS dan panic attack.
Sekiranya tiada tindakan untuk meneutralkan keasidan di peringat awal, maka tubuh akan masuk ke peringkat seterusnya.

Peringat kedua : lebih serius dan memberi kesan kepada kesihatan.
Tanda-tanda :
Badan menjadi bengkak, gegata, mati pucuk, migrain, jangkitan virus, ekzema, endometriosis, psoriasis, tekanan perasaan, insomnia, bronktis, jangkitan kulat, sinusitis, asma, alergi dan jangkitan bakteria.
Sekiranya keadaan di peringkat kedua tidak dirawat dengan baik, maka ia boleh membawa ke peringkat akhir akibat badan berasid.

Peringkat akhir : peringkat yang lebih teruk
Tanda-tanda:
Kanser, schizofernia, SLE, TB, artritis, multiple sclerosis.
Di peringkat ini, ia boleh mambawa maut dan perlukan rawatan yang bersesuaian.


Apakah penyebab badan berasid?

- Badan berasid disebabkan oleh pengambilan makanan yang bersifar asid. Makanan yang diproses antara makanan-makanan yang menyebabkan peningkatan asid dalam tubuh kita. Makanan lain yang menyebabkan asid ialah yang tinggi karbohidrat seperti nasi, makanan2 seperti daging, makanan laut, susu, keju dan hasil tenusu lain.

- Pengambilan makanan yang terdedah kepada pestisid juga menyumbang kepada peningkatan keasidan dalam tubuh, begitu juga ubat-ubatan seperti antibiotik.


Di bawah ini saya kongsikan carta makanan asid-alkali:

asid alkali carta makanan



Di bawah ini adalah carta interaksi makanan, yang mana kita boleh bandingkan bila kita makan pelbagai jenis makanan dalam satu masa:
makanan kesihatan



Apakah suplemen yang boleh membantu menyingkirkan asid dalam tubuh kita?



Sekiranya anda berminat dan ingin dapatkan konsultasi percuma, bolehla hubungi saya dengan menghantar email ke zamilazahari@gmail.com ...terima kasih. InsyaAllah harga istimewa untuk anda dan semestinya FREE DELIVERY!

No comments:

Post a Comment