CARA TANGANI MASALAH KULIT MUKA YANG SEMAKIN TERUK

Masalah kulit muka yang semakin teruk seharusnya di atasi dengan segera. Semakin lama di biarkan semakin teruklah ia kerana sel2 mati dan tidak sihat "berleluasa" dan penuh dalam sel kulit muka kita.

Ini antara masalah kulit muka yang sering di alami oleh ramai orang, perempuan mahupun lelaki.

Cara untuk mengatasinya adalah dari dalam. Masalah ini berpunca daripada hormon dan sel2 kulit mati dan tidak sihat. Selagi sel2 negatif ini berada dalam kulit kita, bagaimana nak hasilkan sel baru yang lebih sihat?

Selain dari penjagaan luaran seperti pemakaian produk muka yang sesuai, melindungi kulit dari sinaran matahari dan jaga pemakanan.... ada cara yang sepatutnmya tidak dilupakan, iaitu PENGAMBILAN VITAMIN. Kulit kita memerlukan vitamin untuk kekal sihat.



Vitamin C - perlu utk pembentukan kolagen. Kolagen sebenarnya hanya ada dalam badan kita dan haiwan, bukannya dari rumpai laut. Pengambilan vitamin C yang cukup membantu membentuk kolagen yang lebih aktif sekaligus menghasilkan sel2 kulit yang lebih sihat.

Vitamin E - membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dlm liang kulit. Tanpa vitamin E kulit kita amat mudah "mengumpul" bakteria yang akhirnya merosakkan sel2 kulit sekaligus terhasil lah sel2 kulit yg tidak sihat. Of course kita taknak semua tu.

Protein ESP- mengurangkan kesan hitam akibat kulit yang tidak rata, jerawat, jeragat atau parut. Semua orang tau protein adalah khasiat terbaik untuk menghaluskan kulit muka tau kulit badan. Selain itu, ia juga membantu memberi tenaga kepada kulit muka supaya kelihatan lebih bermaya dan berseri.



Sekiranya anda berminat dan ingin dapatkan konsultasi percuma, bolehla hubungi saya dengan menghantar email ke zamilazahari@gmail.com ...terima kasih. InsyaAllah harga istimewa untuk anda dan semestinya FREE DELIVERY!





No comments:

Post a Comment