SET MENYUSU SHAKLEE BANYAKKAN SUSU BADAN

Kebanyakkan ibu salah faham... kerap kali berlaku...
" Saya nak beli set menyusu Shaklee. Susu saya kurang, kesian baby minum tak kenyang"

Ada juga yang beranggapan....
" Susu tak keluar walaupun dah pam. Set menyusu Shaklee bantu banyakkan susu kan?"

Dan hakikatnya.... Jawapan saya will be...
"Puan kena bertenang, minum banyak air, amalkan pumping schedule yang betul dan jaga pemakanan serta kesihatan. Ye betul Shaklee ada set penyusuan, set ini untuk memberi puan tenaga dan nutrient yang cukup. Kerana, apabila tubuh puan sihat dan cukup khasiat, production susu juga akan berjalan lancar dengan syarat puan mengamalkan konsep demand vs supply"


Dalam kes lain pula....panggilan telefon yang menarik :


Ibu2 menyusu harus faham dan tahu konsep penghasilan susu yang sebenar. Bagaimana nak banyakkan susu? Apa yang mempengaruhi penghasilan susu yang banyak? Apa yang buat susu merudun atau sikit?

KONSEP DEMAND VS SUPPLY
- dengan kata lain kalau tiada demand, tiadalah supply. Banyak demand, banyaklah supply.

Demand ni sebenarnya pengeluaran susu dari tubuh ibu...samada melalui direct breastfeed ataupun pumping. sama. asalkan susu keluar dan payudara ibu kosong.

Supply pula apabila payudara kosong, masa ni lah otot dan saraf bekerja untuk hasilkan susu baru yang lebih berkhasiat dari semasa ke semasa.

Jadi untuk tingkatkan supply, ibu2 wajib tingkatkan demand. 
Ada yang kata "tak pam sebab susu tak keluar". TAK MENGAPA. kita bukan pam nak suruh susu keluar serta-merta. kita pam sebab nak stimulate saraf dan otot (otak kita terima sebagai oh! ada demand!). walaupun pam angin, ibu wajib pam payudara. bila otak kata ada demand, saraf akan bertindak ok! ada demand jadi kita kena supply.

InsyaAllah dari pam angin, akan keluar susu dari payudara ibu2 sekalian.

Sila klik CARA YANG BETUL UTK BANYAKKAN SUSU BADAN untuk lebih kefahaman.

Dalam masa yang sama, ibu2 menyusu boleh mengamalkan pengambilan supplemen SET PENYUSUAN SHAKLEE sebagai langkah memperoleh tubuh yang sihat dan dapat menghasilkan susu yang baik, berkhasiat dan konsisten.

Sekiranya anda berminat dan ingin dapatkan konsultasi percuma, bolehla hubungi saya dengan menghantar email ke zamilazahari@gmail.com ...terima kasih. InsyaAllah harga istimewa untuk anda dan semestinya FREE DELIVERY!

No comments:

Post a Comment