ATASI DEMAM DAN SAKIT KEPALA DARI BERPANJANGAN

Normally bila kita demam atau sakit kepala, first thing yang kita buat adalah telan panadol atau paracetamol. Betul tak? Dalam sehari maybe 3kali kita makan panadol ni. Kalau rasa tak tahan juga baru lah pergi klinik nak ambil ubat demam. Tau tak.....panadol/paracetamol/painkiller/ubat sintetik ini sebenarnya kurang bagus untuk diamalkan kerana ia beri kesan jangka masa panjang iaitu...kerosakan buah pinggang dan hati. Dan lagi tak best, badan kita terpaksa bergantung kepada painkiller setiap kali sakit. Erghhh taknak please.

Sebenarnya, punca sakit kepala adalah kerana terlalu banyak bekerja dan berfikir. Saraf kita pun perlukan rehat sebab itu tuhan beri kita malam,untuk kita rehat dan tidur. Demam pula puncanya serangan kuman bakteria di mana badan kita sedang bertindak berhempas pulas melawan bakteria jahat itu.

Untuk mengatasi demam dan sakit kepala berpanjangan, asasnya adalah kuatkan imun/antobodi badan kita. Cadangan saya adalah cuba amalkan Performance Drink dan Vita C-Plus. Ia menguatkan fungsi imun tubuh kita. 






  • minuman hidrasi, membantu bendalir dalam tubuh kita supaya tidah hidrat (kering) dgn terlalu banyak.
  • maintainkan tubuh kita supaya tak kering dalam dan elak rasa lemah sepanjang hari.
  • sekiranya minum ketika demam atau sakit kepala, kita akan rasa lega dengan cepat dan simptom demam akan reda dengan cepat.








  • merupakan supplemen vitamin C, membantu mengekalkan pertahanan oksidan semulajadi dalam tubuh kita, integriti sel dan pengedaran darah.
  • apabila dimakan ketika demam, sakit kepala berkurangan dan demam juga akan berkurangan.
  • sama seperti kita makan buah orange, rasa lega kan?




Jika pengambilan Performance Drink dan Vita C diamalkan setiap hari, ia adalah lebih baik kerana ia memberi kita tenaga berterusan dan tidak mendatangkan kesan sampingan.


Sekiranya anda berminat dan ingin dapatkan konsultasi percuma, bolehla hubungi saya dengan menghantar email ke zamilazahari@gmail.com ...WHATSAPP : +971 567962383 ...terima kasih. InsyaAllah harga istimewa untuk anda dan semestinya FREE DELIVERY!

No comments:

Post a Comment