SET BERPANTANG YANG MUDAH DAN TIDAK CEREWET

SET BERPANTANG SHAKLEE sebenarnya sesuai untuk yang bersalin secara normal mahupun ceasarian. Ianya ekskusif dan mudah untuk kita makan, untuk menjaga kesihatan dalaman dan luaran terutama kita yang berpantang sendiri dan menyusukan anak.


Kelebihan SET BERPANTANG SHAKLEE ini adalah :

(1) membekalkan mineral yang diperlukan oleh badan untuk memulihkan sistem dalaman dan peranakan kita.

(2) memberi cukup khasiat dan nutrient untuk mengembalikan tenaga zahir dan batin selepas proses bersalin.

(3) Bagi ceaserian ; menyembuhkan luka pembedahan dan membantu mempercepatkan baikpulih luka jahitan.




  • B-COMPLEX :  sangat penting ketika dalam berpantang untuk mengembalikan kestabilan hormon badan kita. Juga untuk mengelakkan kemurungan, depress / stress, meroyan dan penat sebab tak cukup tidur.
  • VITAMIN C :  membantu memperbaik tisu-tisu sel yang rosak selepas bersalin, menyembuhkan luka dalaman, dan sangat penting untuk pembentukan kolagen.
  • VITA-LEA (IRON FORMULA) : mengandungi mineral dan nutrient yang diperlukan oleh badan kita untuk mengembalikan tenaga, juga dianggap sebagai pengganti khasiat makanan yang tidak diperolehi kerana kebanyakan makan perlu dielakkan (sebab makan berpantang kan). Iron pula untuk menambah quantity darah dalam badan kita selepas bersalin.
  • ZINC COMPLEX :  membantu menyembuhkan luka terutamanya luka dalaman (rahim). Ia juga membantu mengurangkan "kedinginan" selepas bersalin.


Tempoh berpantang is the most important untuk kita kembalikan tenaga dalaman dan luaran, masa untuk kita ketatkan sendi-sendi dan urat-urat serta organ dalaman kita, masa untuk kita sesuaikan diri dengan kehidupan sebagai seorang ibu. Sebab itu jugalah wujudnya cuti bersalin. 
Untungnya kita!

Dalam tempoh berpantang juga lah ramai antara kita yang emosi tak stabil, rasa murung... banyak sebab musababnya, sebab penat, tak cukup tidur, rasa susah hati susu kurang, rasa sedih suami tiada disisi, mengalami demam, badan rasa tak selesa....macam-macam lagi.

" ....dan saya atasi semua di atas dengan berfikiran positif, ambil supplement shaklee, doa, tawakal. Lalui nya dengan niat ingin tahu dan ingin belajar"


No comments:

Post a Comment