SET BERPANTANG SHAKLEE DENGAN HARGA BERPATUTAN

Untuk ibu yang bersalin secara ceaserian, jangan risau. Sebenarnya cara berpantang sama saja dengan ibu2 lain selepas bersalin. Bezanya, bersalin ceaserian ni kita kena more care pada tempat jahitan tu...harus sentiasa kering dan bersih! Saya guna hair dryer utk keringkan :)

Untuk set berpantang, disebabkan saya tak suka jamu... saya tak suka tepek2 bagai ni,rasa tak selesa dan rimas. Ye lah,kita nak menyusu anak lagi,so haruslah nak selesa kan. Lagi satu, saya kurang gemar bau jamu. Pernah bau jamu? bau rempahratus akar kayu semua tu la, bau tanah. Oh saya tak boleh.

Jadi saya prefer set berpantang yang mudah, of course saya nak yang murah, dan paling penting tak bagi kesan pada baby saya sebab saya nak fully breastfeed anak2 saya.

Saya pilih set berpantang Shaklee kerana :


set ni mudah, harga berpatutan dan NATURAL INGREDIENT. sama seperti jamu TAPI NO BAU, itu yang penting untuk saya :)
supplemen yang saya makan pulihkan dalaman saya secara baik, walaupun ceaserian tapi saya rasa sihat, segar dan susu badan saya banyak!
luka ceaserian saya elok jer, takde luka atau bernanah dan tak rasa ngilu sampai sekarang! anak saya dah 2tahun tau dan saya sedang pregnant 7bln. rezeki saya.
doc yang merawat saya komen : luka dalaman saya baik, dalaman nampak bersih. luka luar cantik, kesan pun tak berapa nampak dah.


Memang saya puashati dengan apa saya buat, apa saya makan dan apa saya amalkan!


SET BERPANTANG SHAKLEE mengandungi 4 jenis vitamin dan mineral :
  1. - B COMPLEX
  2. - VITA C
  3. - VITALEA
  4. - ZINC COMPLEX

  • B-COMPLEX :  sangat penting ketika dalam berpantang untuk mengembalikan kestabilan hormon badan kita. Juga untuk mengelakkan kemurungan, depress / stress, meroyan dan penat sebab tak cukup tidur.
  • VITAMIN C :  membantu memperbaik tisu-tisu sel yang rosak selepas bersalin, menyembuhkan luka dalaman, dan sangat penting untuk pembentukan kolagen.
  • VITA-LEA (IRON FORMULA) : mengandungi mineral dan nutrient yang diperlukan oleh badan kita untuk mengembalikan tenaga, juga dianggap sebagai pengganti khasiat makanan yang tidak diperolehi kerana kebanyakan makan perlu dielakkan (sebab makan berpantang kan). Iron pula untuk menambah quantity darah dalam badan kita selepas bersalin.
  • ZINC COMPLEX :  membantu menyembuhkan luka terutamanya luka dalaman (rahim). Ia juga membantu mengurangkan "kedinginan" selepas bersalin.



Habis pantang terus keluar makan jumpa kawan2 sekolah. Gathering of course taknak terlepas :)

Saya suggest sangat semua ibu amalkan set berpantang Shaklee , bersalin normal mahupun ceaserian, both boleh amalkan. Mudah, senang, tak leceh dan sangat baik untuk kesihatan dalaman kita.


Sebagai tambahan.....
Ibu2 berpantang boleh juga minum ESP, makan Alfalfa dan OmegaGuard. Especially ibu menyusu kerana semua ini elok untuk pembesaran dan perkembangan otak baby kita.Susu badan pun banyak dan pekat. Kalau pekat maksudnya berkhasiat kan :) 

Alhamdulillah rezeki anak bertuah saya. Tentu ada rezeki anak bertuah ibu2 di luar sana juga...saya yakin. Yang penting praktikkan demand vs supply supaya production susu badan kita consistent ya.



OH YA! PENTING NI..... Saya tak makan pati haruan atau sebarang pati. Betul, pati cepat sembuhkan luka, dengan cara mana? Pati buat lapisan baru atas luka jahitan kita. Macam perah kelapa utk dapatkan santan, pati kelapa tu kan tak tembus penapis, itulah lapisan baru.....Bila lapisan kulit kita jadi tebal, macam2 kesan sampingan akan berlaku. Dan pengalaman kawan saya yang ceaser kali kedua,katanya sakit dan doc pun bising.

Saya makan ikan haruan bakar..sedapppp.


No comments:

Post a Comment