3 STRATEGI BEBASKAN TOKSIN HATI ELAK SERANGAN KANSER

Gaya pemakanan kita pada hari ini sebenarnya menyumbang kepada kerosakan hati. Hati kita mula bekerja sebaik sahaja ia menerima makanan yg terlarut dalam darah (yg di cernakan melalui usus). Makanan ini dianilisis secara semulajadi bagi mengasingkan material merbahaya seperti bakteria, virus, toksin, dan parasit melalui sistem perkumuhan seperti air kencing, peluh dan najis. Materal merbahaya ini masuk ke dalam tubuh kita melalui makanan yg diproses, melalui makanan yg penuh dgn bahan pengawet tiruan, ubat-ubatan, rokok dan diet yg tidak sihat.

3 STRATEGI
Program detoksifikasi hati ni hanya berlangsung sekitar 1 hingga 2minggu sahaja. Ia bertujuan untuk membersihkan hati kita dan memulihara kesihatan hati kita agar kita selamat dari penyakit2 yang tidak diingini.

Strategi 1 : Hari 1-3
Minum 10-12 gelas air setiap hari dengan perhan jus limau segar. Jangan terkejut atau risau sekiranya kita rasa letih memanjang sepanjang tempoh ini, kerana ini menunjukkan toksin sedang diproses keluar dari badan. Lakukan senaman ringan utk kesan yg lebih baik dan elakkan dari sebarang pengambilan susu utk sementara waktu.

Strategi 2 : Hari 4 - 6
Makan lebih banyak buah-buahan mentah, sayur-sayuran dan bijian penuh. Suggestion, boleh amalkan jus seleri,epal,oren,lobak atau jus campuran buah-buahan. Kita juga boleh amalkan makan sup sayur. Itu juga sihat.

Strategi 3 : Hari 7 
Teruskan pengambilan cecair bersama buah-buahan dan sayur-sayuran. Dalam langkah ini amalkan supplemen Herblax Shaklee utk membantu program detoksifikasi kita. Selepas 7 hari bolehla kita teruskan dengan normal diet yg sihat.



TIP KESIHATAN!

  • Pastikan anda minum air yg mencukupi, bermaksud paling kurang 3L air.





No comments:

Post a Comment